Jak vyrobit popper

20. ledna 2007 v 16:59 | já |  Domácí dílna

Materiál potřebný k výrobě

• korek nebo balsa
  • barvičky na modely (případně jakékoliv jiné) - použil jsem minicolors matné
  • očka
  • ocelový drátek 1 - 1,5 mm
  • umělé vlákno, vlnu či muškařská peříčka
  • nit
  • obratlík
  • háčky + kroužky

Nářadí a pomůcky

• zalamovací skalpel
  • jemný smirkový papír
  • kleště kombinačky (nejlépe s kulatými čelistmi)
  • slabou a silnou lihovou fixu, na barvě nezáleží
  • čirý lak
Vycházel jsem ze dvou základních vzorů, které jsem objevil u několika producentů těchto umělých nástrah.
vzory popperu
Hledal jsem materiál pro výrobu tělíčka. Zvažoval jsem dva základní materiály, které jsou vcelku rovnocenné, ale jeden lze sehnat snadno a levně, a druhý se shání o něco hůře a cena je nepatrně vyšší. Jaký si vyberete, je na vás, ovšem já sáhl po korku a balsu jsem nechal v klidu ležet na prodejních pultech. Korek je velice netradiční materiál pro výrobu tělíčka popperů i woblerů. Ale když se zaměříte na fyzické vlastnosti obou materiálů, tak korek vychází jako jasný vítěz.
korek Pro názorný příklad, že poppera lze vyrobit opravdu z jakéhokoliv korku, jsem použil korek z vinné lahve, který jsem opracoval ostrým skalpelem do požadovaného tvaru a zabrousil jemným smirkovým papírem.
Následovalo barvení tělíčka. Protože jsem od profíků zaslechl, že barva poppera není to hlavní, ale že záleží pouze na tmavém a světlém odstínu poppera (a jeho použití dle denní doby), je jedno, jaké barvy použijete. Dravec stejně vidí tuto nástrahu proti světlu a barvu nerozezná.
oči Po nabarvení přidáme jeden estetický prvek - a tím jsou očka. V mém případě jsem použil 7mm gumové projektily používané do sportovních zbraní. Ovšem není problém použít cokoliv jiného, třeba i jen očičko vytvořené kancelářskou děrovačkou z nějaké fólie.
Když jsme přilepili očka, tak před námi stojí úkol hodný malířských mistrů a tím je pomalování poppera. Opět musím přiznat, že nejde o nic, co musíte udělat, protože jde spíše o oko rybáře než dravce. Ale jak se říká: Proti gustu žádný dišputát. A tak pomalujeme náš výtvor dle své vlastní fantazie.
popperJak je naznačeno na obrázku, tak se pokusíme vytvořit díru skrze tělíčko. Zde záleží na naší šikovnosti a také na tvaru, jaký jsme pro tělíčko navrhli. Jestli použijeme vrtáček či nějaký bodec, je v podstatě jedno, důležité ale je, abychom otvor vedli od středu přední části a ukončili své snažení uprostřed "prdelky". Zprvu to může vypadat jako problém, ale při troše šikovnosti opravdu není!
Jakmile jsme si vytvořili dírku, která vede skrze tělíčko, přijde na řadu drátěná konstrukce (podobně jako u woblera), která nám zajistí držení kroužku s háčkem a obratlíku.
popper Drátěná konstrukce není nic složitého. Použijeme ocelový drát o průměru 1 - 1,5 mm, který vytvarujeme do očka, přidáme obratlík a prostrčíme skrze tělíčko. Pro tuto práci se hodí kleště s kulatými čelistmi, ale jde tuto práci zvládnout i s kombinačkami (stejně jsem to udělal já), ale výsledek nebude opticky optimální, ale tento defekt nemá na konečnou funkci nástrahy vliv.
V této fázi si při dokončení konstrukce ponecháme delší část drátku volnou. Na ní opět vytvoříme očko a do něho vložíme kroužek pro uchycení háčku nebo případně nechám očko volné a háček v konečné fázi připevníme tzv. "natvrdo". Představu si můžete udělat z obrázku, ale háček budeme připevňovat až v závěrečné fázi výroby.
popper Teď přikročíme k dalšímu kroku. Tím je výroba ocásku. Kromě tupého zvuku, který vydává hlava poppera, je lákadlem pro dravce i ocásek za vlastní nástrahou. A proto si vyrobíme fešný ocásek. Co se týká materiálu, tak máme opět volné ruce. Já jsem se rozhodoval mezi vlnou a umělým vláknem, které nakonec zvítězilo. Klidně můžete použít i streamerový materiál. Vlákno jsem sehnal z několika extravagantních propisek, které se vyrábí v různých barvách. .
Ocásek je fixován k drátěné konstrukci pomocí pevné nitě (v mém případě červené barvy). Dodatečná fixace probíhá pomocí chemoprenu.
Nakonec celého poppera nalakujeme několika vrstvami čirého laku, který ho bezpečně ochrání před zoubky dravce. Úplně nakonec navlékneme kroužky a na ně háčky nebo upevníme jen háčky (natvrdo).
popper
Jak jsem sliboval na úvodu tohoto článku, tak nejde o složitou výrobu. Právě naopak a ani na materiál a použité nářadí tato výroba není náročná. Možných tvarů je bezpočet. Není problém vyrobit si pomocí této metody poppera třeba ve tvaru žáby. Vše je o fantazii rybáře - kutila.
Hodně štěstí při popperování přeje já (Ondra)

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 lenka lenka | 12. června 2007 v 19:52 | Reagovat

to je super to udelam tatkovi k nakrozkam

2 michal michal | E-mail | 4. července 2007 v 12:15 | Reagovat

chci se zeptat jak se chyta na poppera chyta jak se ovlada dekuji predem odpovezte prosim na muj email

3 pepik pepik | E-mail | 6. prosince 2007 v 19:06 | Reagovat

nic moc

4 rybař rybař | 11. května 2008 v 15:39 | Reagovat

heleja sem to skusil vyrobyt no a dyt ten poper nebo co to vlastně je plave takže jako mi nato nemuže zabrat ryba  takže nevim co tu zkoušíš  zdar   ps. fakt si podvodník

5 dan dan | 11. května 2008 v 15:40 | Reagovat

6 shooter shooter | 20. května 2008 v 22:00 | Reagovat

popper funguje celkem slušně je to něco jako hladinový wobler pokud se ještě dováží olovem do spodní části tak získáte pohyb zraněné rybky popř kousek plexiskla zaříznutého do čela.Pak to funguje:)

7 lol lol | 11. října 2008 v 17:29 | Reagovat

rybař: nejdřív si zjisti co je to ten poper a pak někoho nazívej podvodníkem ;)

8 swvfrggya swvfrggya | 15. října 2008 v 15:39 | Reagovat

ja ho skoušel vyrobit a dyt to blave na hladině takže chitnu velkí hovno di si podvodničit někam jinam

9 Lukáš Lukáš | Web | 28. února 2009 v 13:26 | Reagovat

nic moc

10 Chripka17 Chripka17 | E-mail | 7. června 2009 v 12:51 | Reagovat

:D vy ste lamy kdyz nevite co je poper tk ho nevyrabejte je to dobry taky to podle toho delam a je to super mas to dobre namaknuty sefe :)

11 harchom1998 harchom1998 | 9. ledna 2012 v 14:50 | Reagovat

ty debil ved to ma plavat [6]:

12 DavidGrews DavidGrews | E-mail | Web | 15. listopadu 2017 v 11:04 | Reagovat

Some people, especially those running on busy daily schedules tend to use the pills to help maintain weight since they can not afford to follow all the diet programs. This is not advised. It is recommended that one seek advice from a professional in this field before using the pills. This can save one from many dangers associated with the misuse.

The diet pills should always be taken whole. Some people tend to divide the pills to serve a longer period of time. This is not advised and can lead to ineffectiveness. If it is required that one takes a complete tablet, it means that a certain amount of the ingredients are required to achieve the desired goal. It is also recommended that one does not crush the pill and dissolve it in beverages. Chemicals found in beverages have the potential of neutralizing the desired nutrients in the pill thereby leading to ineffectiveness. The best way to take the tablets is swallowing them whole with a glass of water.

The diet pills speed up the metabolic processes. This is the key factor that leads to the burning of all the fats in the body. This means that one passes out lots of urine, which subsequently leads to dehydration. It is imperative that the user take lots of water round the clock. This will help curb dehydration, which can lead to health problems. In addition to that, water offers the required medium for the function of the nutrients and elimination of the fats.

When buying the review of diet pills, it is imperative that one gets the most recommended dose. People tend to compromise the quality and effectiveness of the tablets due to the variation in cost. The low priced pills depict poor quality, which means their effectiveness is not reliable. Some have also been found to cause health problems. The dose should also be taken as recommended. Over dose will not speed up the process but rather lead to complication. This will increase risk of side effects. If the taking of the pill is forgotten, do not take more to compensate for the lost time.

The diet plan enclosed with the diet pills has also to be followed. According to the requirements, the termination of the diet must be done even with no results. This means your body is irresponsive.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.